wqdaily

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد نظام آموزشی هند 68ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات


دسته بندی : وورد


نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )


تعداد صفحه : 67 صفحه




قسمتی از متن .doc :



‏ساختار نظام آموزشی


‏در ساختار نظام آموزشی کشور هند تمرکز عمده بر بعد وسیع ارائه ‏خدمات آموزشی و اهمیت ساختار، سازماندهی و ارتقاء آن استوار می باشد. بعلاوه، ‏ساختار سیستم آموزشی کشور هندوستان بر رشد آموزشی مناطق مختلف کشور و برقراری ‏رقابتهای آموزشی میان این مناطق تأکید دارد. در حال حاضر، تعداد 888 نهاد آموزشی در ‏کشور هندوستان فعالیت دارد که به ثبت نام از 179 میلیون دانش آموز مبادرت می ‏نمایند. سیستم آموزش ابتدایی در هندوستان از دومین رتبة جهانی برخوردار است. این ‏سیستم آموزشی از 4/149 میلیون کودک 6 تا 14 ساله و 9/2 میلیون آموزگار، متشکل می ‏گردد. لازم به ذکر است که نرخ مذکور به 82 درصد از کل کودکانی است که در این گروه ‏سنی قرار دارند مشتمل می گردد. پس از استقلال هند طی سال 1947 سیاستمداران ,مسئولان ‏و صاحب نظران آموزش و پرورش کشور تلاشهای فراوانی در جهت ارائه الگوی مشترک ساختار ‏آموزشی پذیرش کلیه ایالت عمل آورند. طی سال 1966 کمیسیون آموزش و پرورش هند مبادرت ‏به انتشار ساختار آموزشی طرح سیستم (2+10) نمود. سیستم مذکور پس از بازنگری و جرح و ‏تعدیل طی سالهای 1986 و 1992 به عنوان خط مشی جدید نظام آموزشی ملی به تصویب رسید ‏در حال حاضر کلیه ایالت های کشور از آن پیروی می نمایند. نکته قابل تامل در فرایند ‏تصویب طرح مذکور طول مدت بررسی آن است که مدت زمان سه دهه از زمان طرح اولیه آن تا ‏جرح و تعدیل و تصویب و اجرای فراگیر و نهایی آن به طول انجامید است که خود نشان ‏دهنده بر طرف نمودن احتمالی نواقص و نارسایی های طرح اولیه می باشد. بر اساس الگوی ‏قید شده در فوق نظام آموزش پیش دانشگاهی کشور هند خود از دو دوره آموزش ابتدایی و ‏متوسطه متشکل می گردد. با وجودی که ساختار آموزشی کشور هند بر (سیستم 2+10) استوار ‏می باشد. با این حال در میان ایالات مختلف در خصوص تعداد مدارس ابتدایی و متوسطه، ‏شرایط سنی پذیرش در مدارس متوسط، آزمون های عمومی، آموزش هندی و انگلیسی، تعداد ‏ساعات و جلسات درسی، مدت تعطیلات، میزان دستمزدها، آموزش پایه و … ‏تفاوت عمده ای وجود دارد. آموزش در کشور هند، از سن پنج سالگی ‏آغاز شده و از سه مرحله ابتدایی، متوسطه و عالی (دو دوره 5 ساله ابتدایی و متوسطه و


‏یک دوره 2 ساله تکمیلی) متشکل می گردد. در مجموع، دوره تحصیلات ابتدایی و متوسطه 12 ‏سال به طول می انجامد.


� ‏طبق آمار به دست آمده طی سال 1996 نرخ ثبت نام ناخالص بر مبنای ‏سطوح مختلف آموزشی به شرح ذیل می باشد:


. ‏پیش دبستانی : 5 درصد


. ‏اولین سطح : 101 درصد


. ‏دومین سطح : 49 درصد


. ‏سومین سطح : 9/6 درصد


‏ساختار آموزش پس از استقلال


‏پس از استقلال کشور هند به دلیل نرخ بالای بی سوادی (در حدود 85 ‏درصد) ، سرمایه هنگفتی به تولید کتب درسی ارزان قیمت تخصیص یافت. سه دهه پس از ‏استقلال کشور، هزینه آموزشی به 40 برابر و نرخ افراد باسواد به بیش از 2 برابربالغ ‏گردید.از سوی دیگر پیشرفت های آموزشی و افزایش تعداد موسسات آموزش عالی و مراکز ‏تحقیقاتی وصنعتی به گسترش انواع کتابخانه ها و فراهم آمدن بازار کار برای افراد ‏آموزش دیده منجرگردید. ‏در سال1956 کمیسیون اعتبارات دانشگاهی هند با عنوان (‏یو.جی .سی ) عهده دار مسوو لیت تصویب مقررات ویژه آموزش عالی و تعیین استانداردهای ‏آموزشی و تحقیقاتی گردید. طی سال 1961 کمیسیون مذکور به منظورارزیابی و پیشنهاد ‏معیارهایی جهت ارتقائ استانداردهای آموزشی در هند، به تشکیل کمیته بررسی علوم به ‏ریاست دکتر رانگاناتان مبادرت نمود. ‏تا پیش از دهة 70 ، تنها سه دانشگاه ‏دهلی (1948) ، بنارس (1966) و بمبئی (1967) از دوره کارشناسی ارشدبرخوردار ‏بودند.این درحالیست که در آغاز این دهه 4 دانشگاه ا لیگر، میسور ،کارناتاک و ویکرام


‏به افتتاح دوره های کارشناسی ارشد خود مبادرت نمودند. پس از استقلال کشور این روند ‏سرعت گرفت.


‏آموزش پایه


‏در 4 ‏ایالت مختلف کشور آموزش پایه منحصرا بر نخستین مرحلة ‏آموزشی (آموزش ابتدایی) شامل می گردد و این در حالی است که در 8 ‏ایالت دیگر ‏کشور دوره آموزش پایه بر کلیه مقاطع آموزشی (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) مشتمل ‏می گردد.


‏وسیع سازی بعد سیستم آموزش پایه


‏کشور هندوستان، 50 سال پس از استعمار انگلستان اقدام به اجرای ‏سیاست آموزش توده ای نمود. از آن زمان تاکنون این سیستم از لحاظ تعداد مدارس و ‏تعداد کودکان ثبت نامی در این مدارس چندین بار گسترش یافته است. جدول ذیل نرخ ثبت ‏نامی افراد طی دهة 1990و 4 دهة قبل از آن را به تصویر می کشد.


‏نرخ رشد ثبت نام در مقاطع آموزشی پایه (برحسب ‏میلیون) طی سال های 1997 - 1950


‏سال


‏پسران


‏دختران


‏تعداد کل


‏ابتدایی و مقدماتی متوسطه 8‏-1


‏مقطع آموزش مقدماتی متوسطه 8-6


‏مقطع آموزش ابتدایی 5-1


‏ابتدایی و مقدماتی متوسطه 8-1


‏مقدماتی متوسطه 8-6


‏ابتدایی 5-1


‏ابتدایی و مقدماتی متوسطه 8-1


‏مقدماتی متوسطه 8-6


‏ابتدایی 5-1


1951


77/16


98/2


79/13


18/6


67/0


51/5


95/22


65/3


30/19












سایر محصولات :
تحقیق در مورد نظریات ارنست کلنکر

لینک دانلود و خرید...

تحقیق در مورد نظام آموزشی هند 68ص

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد نظر سنجی تلفنی از مردم

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد میدان گازی پارس جنوبی در خلیج ارس

...

تحقیق در مورد نظام مدیریت مبتنی بر عملکرد در اورژانس بیمارستان ضیاییان 28 ص

...

تحقیق در مورد نامه ای از نزار قبانی

...

تحقیق در مورد میزان رضایتمندی مشتریان

...

تحقیق در مورد میکروسکوپ الکترونی

...

تحقیق در مورد میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی 25 ص

...

تحقیق در مورد موتورهای دیزل

...

تحقیق در مورد موتور توربینی

...

تحقیق در مورد مطالعه ی موفق با تمرکز 80 تا 120 ص

...

تحقیق در مورد مهندسی پزشکی

...

تحقیق در مورد مهندسی قالب طرح ریزی و طراحی 13 ص

...

تحقیق در مورد مهندسی ذهن و خلاقیت 13 ص

...

تحقیق در مورد مکانیزه ماشین های دامپروری

...

تحقیق در مورد مکانیزه 14ص

...

تحقیق در مورد مقدمه ای بر کشت هیدروپونیک

...

تحقیق در مورد مفاهیم‌ نظری‌ گزارشگری‌ مالی‌ 80

...

تحقیق در مورد مفاهیم آمار و تخمین‌های بیزینی

...

تحقیق در مورد معرفی JIT

...

تحقیق در مورد معرفی کلی کارخانجات ریسندگی و بافندگی مشکین دشت 75 ص

...

تحقیق در مورد معرفی و بررسی عوامل موثر در میزان نفوذ آبهای زیرزمینی به داخ

...

تحقیق در مورد معرفی یک تابع مطلوبیت برای دستیابی به کیفیت Six sigma

...

تحقیق در مورد معجزات و کرامات پیامبر ص 85 ص

...

تحقیق در مورد مطالعه استنتاجی کتاب مقدس 34 ص

...

تحقیق در مورد مطالعه اثرات تنش خشکی بر برخی خصوصیات مورفولوژیکی فیزیولوژیکی و اجزاء عملکرد گندم پاییزه 43 ص

...

تحقیق در مورد مصارف مهم نیکل 83 ص

...

تحقیق در مورد مرگ تا رستاخیز 53 ص

...

تحقیق در مورد مردم مدینه ورسول اکرم 176 ص

...

تحقیق در مورد مراحل تولید عسل 72 ص

...

تحقیق در مورد مدیریت دانش پروژه درس اقتصاد و مدیریت صنعتی 38 ص

...

تحقیق در مورد مدیریت زنجیره تامین 92 ص

...

تحقیق در مورد مدیریت سازمانی 41 ص

...

تحقیق در مورد مدیریت استرایک در صنعت توریسم 40 ص

...

تحقیق در مورد مدیریت ارتباط با مشتری 20

...

تحقیق در مورد مدیریت آموزشی ، اصول و کاربرد آنها

...

تحقیق در مورد مدیریت استراتژیک 107 ص

...

تحقیق در مورد گیاهان تیره نعناعیان 55 ص

...

تحقیق در مورد گیاهان مؤثربربیماریهای میگرن و افسردگی 24ص

...

تحقیق در مورد عقود
تحقیق در مورد شوری خاک 70 ص
پاورپوینت در مورد آناتومی انسانی
تحقیق در مورد شهرهای دیجیتالی
تحقیق در مورد سیمان 35 ص
تحقیق در مورد سیاره
تحقیق در مورد سیب
تحقیق در مورد سینما 96 ص
تحقیق در مورد شاه
تحقیق در مورد شاکر
تحقیق در مورد سوره ملک
تحقیق در مورد سفال 50 ص
پاورپوینت در مورد آشنایی با داروی آل تیب
تحقیق در مورد شهرسازی
پاورپوینت در مورد ارتقای سلامت و آموزش بهداشت
پاورپوینت در مورد آرایه ها و ساختار ها در زبان برنامه نویسی
پاورپوینت در مورد آشنایی با چرخه بهره وری
پاورپوینت در مورد اتاق بازرگانی
پاورپوینت در مورد آناتومی انسانی
پاورپوینت در مورد آشنایی با داروی آل تیب
پاورپوینت در مورد آموزش اصول و قواعد طبقه بندی کا لادرسیستم هماهنگ شده
پاورپوینت در مورد آشنایی با همدان
پاورپوینت در مورد آثار جریان الکتریکی
پاورپوینت در مورد آرایه‌ها در متلب

کلمات کلیدی :مورد نظام آموزشی کشور هند آموزش ابدایی مقدمای موسطه آموزش پایه آموزشی کشور عداد مدارس دوره آموزش اسقلال کشور طرح اولیه ‏مقطع آموزش آموزش آموزشی موسطه ابدایی ساخار ‏ابدایی مقدمای مدارس مذکور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی