wqdaily

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد نخستین گتابی است گه در باره ی نظریه معرفت امامیه و توجیه مبانی و اصول عقاید آنان 10ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 10 صفحه


قسمتی از متن .doc :

نخستین کتابی است که در باره ی نظریه معرفت امامیه و توجیه مبانی و اصول عقاید آنان ، و مجملی از عقاید فیلسوفان و متفکران اسلام .

مفاهیم دقیق اصطلاحات فلسفی که از یونانی به عربی برگردانده شده ، و شرح سیر معالم یونانی در اسلام و بازگشت آن به یونان ، با پختگیها و دگرگونیها که در اثر تابش انوار اسلام در آن افکار روی داده است ، و جریان افاضات معاریف اسلامی و تلاقی و ترابط افکار و ریشه ی بسیاری از آنها و اختلاف افکار .و نقطه های عطف و روابط تعقلی دانشمندان اسلام با سابقین ، و تأ ثیر متقابل افکار یونان و اسلام ، و حرکت و سیر تکاملی آراء متفکران ، و نام دانشمندان اسلام ، و آثار مهم آنان اعم از انتشار یافته و یا انتشار نیافته را عرضه داشته است ، و با دلایل متبع تاریخی نشان داده است که شرق ، حمال معارف غرب یا آینه گردان آن نبوده ، بلکه خود مبدع و آفریننده ی افکار اصیل بوده است . از طرفی از اطلاعات گرانبهای فلسفه تاریخ اصالت قرآن مجید و گفته های امامان و پیشوایان اسلام ، و سهم ارزنده و موفور تشیع در فلسفه و جهان تعقل بر مبنای قرآن کریم و بیانات و ارشادات امامان پاک و مایه ی تأثیر و فیض آن در افکار فلسفی غرب ، و تجزیه و تحلیل نحوه ی تفکر قرآنی و رشته افکار ونوآوریهای شیعه و متفکران عاصمه ی اسلام را پیزامون محور قرآن و سنت ، دردسترس پژوهندگان قرار داده است .

تار یخ فلسفه اسلامی

در اسلام و تفکرات فلسفی با مسائل ناشی از آنچه ما آنرا وجدان و شعور تاریخی بنامیم برخورد کرده بلکه دارای دو پسر مضاعف است . یک حرکت صعودی از مبدأ و دیگری بازگشت به مبدأ که معاد نامیده می شود .

معانی وحی ، الهام بر این محورها رده بندی می شود . که این معانی با سلسله مراتب روحانی و درجات عواملی که از آستانه ورود به تاریخ شروع گرد،منطبق است اندیشه درچنین عالم ، بی آنکه مجبور باشد ، محرمات تشهدی را به حساب آورد . پایبند نواهی او باشد .

آزادانه به جولان در میآید . اما در عوض آنجا که شریعت ، حقیقت ذاتی می کند ، اندیشه با آن روبرو میشود ، و به مقابله بر می خیزد .

فلسفه و علوم طبیعت

مکتب هرمس

صائبین حران ، نیاکان خود را به هرمس و آگائو دمون می رسانند . معروفترین مجتهد آنان ثابت بن قره ( متوفی به سال 288 / هجری 901 میلادی ) کتاب تعلیمات هرمس را به سریانی نوشت و خود ، آن را به عربی ترجمه کرد . به عقیده مانویان ، هرمس یکی از پنج پیمبر الوالعزم است که قبل از مانی می زیسته است و شخصیت هرمس از طریق نبوت مانوی ، وارد نبوت اسلامی گردید و در اسلام با اردیس ( اخنوخ ) یکی محسوب شد .

پس ، مایه ی حیرت نیست اگر شیعیان از نخستین مسلمانانی بودند که عقاید هرمس را پذیرفتند . در حقیقت از طرفی معرفة النبوة شیعه بالفطره طبقه ای از پیمبران را که هرمس به آن طبقه تعلق داشت می شناخت . در طبقه ی انبیاء او پیمبری مقنن نبود تا موظف باشد برای بشر شریعتی بیاورد . رتبه او در تاریخ ادیان ، مرتبه یک نبی است که فرستاده شد تا زندگانی ساکنان نخستین مردمی را که درشهر ها سکونت داشتند تمشیت دهد و فنون زندگانی را به مردم بیاموزد . از طر ف دیگر ، عرفان شیعه همانطور که برای پیمبران به مراتبی قائل است ، به کیفیت معرفتی مشترک بین انبیای سلف ( مانند هرمس ) وامامان و اولیاء بطور کلی، در طول دوران ولایت که جانشینی دوران نبوت تشریعی است نیز به کیفیت معرفتی مشترک معتقد است .

درمقابل اهل تسنن مذهب هرمسی صائبین را با مذهب اسلام ناسازگار دانسته اند چه ، آن مذهب ، بشر را از وجود پیغمبر بی نیاز می داند ( منظور پیمبر شارع است .

سرخسی ( متوفی به سال 286 هجری / 899 میلادی ) فیلسوف ایرانی ، شاگرد الکندی فیلسوف مانند بسیاری از شخصیتهای معروف ، شیعه بود یا چنین می نمود . او در مورد مکتب صابئین کتابی نوشت که امروز در دست نیست . استادش الکندی نیز آنچه را هرمس ، در مورد راز متعال الهی به پسر آموخته بود مطالعه کرده بود .

برای توضیح افکار هرسی و اموری که دراسلام تحت تأ ثیر آن افکار قرار گرفته است به کمک نوشته های ل . ماسینون رموز ذیل را توضیح می دهیم : درالهیات چنین عقیده داشتند که گر چه ادراک الوهیت وصف ناپذیر از راه قیاس اقتران غیر قابل حصول است و افاضات و انبعائات وجود ، همه از ا لوهیت متفرع می گردد اما از راه نیایش و کوشش ، و عروج به عالی ترین درجه ی تقوی می توان با آن واصل گردید .

در این کتاب نمی توان در مورد همه ی کتب و آثاری که از سنت هرمس در اسلام بجای مانده است یاد کرد :1 - مجلدات منسوب به هرمس و شاگردان او ( اوستائی ، زوزیم و غیره ) ، 2 – ترجمه ها ( کتاب کراتس ، کتاب الحبیب ) .

انسان اولیه

خصلت انسان و تاریخ بشر

مرحله اول :

اما پس ازآزادی نسبی از زندان جبر غریزی ، آدمی توانست با آگاهی و اراده ی آزاد درمقابل کششهای غریزی خود عکس العمل نشان بدهد . این قدرت و آزادی را یافت که درصورت گرسنه بودن و در اختیار داشتن غذا ، اگر نخواست نخورد و گرسنه بماند ، روزه بگیرد ، اعتصاب غذا بکند ، بر غریزه صیانت نفس مهاربزند ، بر علیه آن قیام کند و حتی به خود کشی و خود سوزی دست بزند . اگر میل جنسی بر او غلبه کرد و هیچ مانع خارجی هم در راهش نبود ، بر خود مسلط شود و این کشش نیرومند را مهار کند ، پاسخی مخالف و بر ضد آن بدهد ، یعنی خودداری و کف نفس کند . اینهمه و بسیاری از پدیده های مشابه زائیده ی رهایی انسان از غریزی و رسیدن به نوعی آزادی و اختیار است که وجه تمایز اساسی میان مرحله انسانیت و حیوانیت است . و انسانهایی دربیرون از زندان غرایز هنوز هم درعمل اسیر و دست بسته فرمانهای غریزه هستند و قدرت اراده و اختیار را از خود سلب کرده اند در حقیقت فقط صورت و نه سیرت انسانی دارند . لذا نباید نبرد در این جبهه را پایان یافته تلقی کرد . مبارزه ی انسان علیه کششها و سوائق و تمایلات سرکش نفس و تسلط بر آنها ادامه دارد . تکامل شخصیت انسانی او به نتیجه ی این نیرد وابسته است .

مرحله دوم

انسان وقتی زندگی انسانی را آغاز کرد و همانند سایر موجودات کم و بیش اسیر و محکوم جبر طبیعت بود ، نیروها و پدیده های طبیعی بر او تسلطی تام داشتند وحیات او وابسته به تغییرات محیط طبیعی و بذل و بخشش یا خست آن بود .

در این مرحله ، حیات خود را با تلاشی سخت و جانکاه صیانت می کرد . اگر تنها می ماند و به حال خود رها می شد بی شک خیلی زود در زیر ضربات مهلک گرسنگی یا سیل و طوفان و یا چنگال درندگان نابود می گردید . چه مقابله با موانع طبیعی و بدست آوردن لوازم و نیازمندیهای حیات جز از طریق تلاش و مبارزه ی دستجمعی ممکن نبود . گروههای انسانی مشترکاً در جستجوی غذا می شتافتند و دستجمعی به صید می پرداختند و یا از خود در مقابل حیوانات وحشی و درنده دفاع می کردند . به همه این احوال مقهور قدرت طبیعت بودند .

مرحله سوم :

به محض اینکه انسان اولین گام را در راه آزادی از جبر طبیعت و زندان نیروهای طبیعی برداشت ، با اینکار بی آنکه خود بداند حلقه های زنجیر اسارت جدیدی را به هم می بافت . تکامل ابزار سازی ، انسان را درمرحله ی جمع آوری غذا به مرحله ی تولید غذا منتقل ساخت . این تحول یک گام بزرگ در آزادی از جبر طبیعی بود . چه آدمی با کار تولیدی خود میتوانست از گرسنگی و از وابستگی تام و تمام به طبیعت تا اندازه ای خلاصی یابد و با تو لید بیش از احتیاج و ذخیره برای فردا به درجه ای از فراغت و آزادی دست یابد . این تحول طلیعه رفاه و آزادی انسان بود . اما بشر هنوز طعم ثمره ی شیرین این موفقیت بزرگ را نچشیده بود که شریک اسارت جدیدی را در کام خود احساس کرد .

ضرورتهای ختم رسالت

خاتمیت رسالت پیغمبر اسلام بر ضرورت زمان و مرحله ی تکامل جامعه ی بشری استوار بود .

پیش از آن جامعه ی بشری نه آنقدر توانا بود که به نیروی عقل و اندیشه ی خویش بنواند راه تکامل انسانیت را از جاده ی انحطاط و بربریت بطور قاطع باز شناسد و اندیشه و قدرت تفکر در مرحله ای قرار داشت که با استدلال و استقراء و قیاس فعالیتهای عالی ذهن به تشخیص صحیح از سقیم بپردازد . بشر نخست اسیر جهل و اوهام و اندیشه های خرافی بود و در نتیجه به یاری و هدایت نیاز داشت .

استعانت از معجزات و خرق عادات برای پیغمبران سلف اجتناب ناپذیر بود چه راهنمایی ایشان به یاری استدلال عقلی در آ ن دوران ، دشوار بلکه محا ل می نمود . نارسایی اندیشه و عقل استدلالی بشر سبب می گشت بعد از هر تحول تکاملی که به دنبال ظهور پیغمبری رخ می داد و روابط اجتماعی بر پایه ی عدل و مواسات استوار می گشت و چرخ های جامعه ی بشری در جهت تکامل مادی و معنوی بحرکت می افتاد .

تحول جوامع و ظهور تضادهای اجتماعی :

قانون علیت در تحولات اجتماعی

حوادث و تحولات تاریخی بر حسب تصادف و یا روی اراده و خواست شخصیتها رخ نمی دهد . هر پدیده ، تحول و تغییر اجتماعی زائیده ی عللی است که غالباً به صورت تضاد هایی در بطن جامعه نهفته است . برای آنکه تغییری در جامعه به وجود آید قبلاً لازم است شرائط و موجبات آن تغییر فراهم آمده باشد .

قرآن اصل علیت حاکم بر تغییرات اجتماعی و انقلابات تاریخی و از جمله ظهور و بعثت پیغمبران را در چند جا مورد تأ یید و تأ کید قرار داده است . قبل از اشاره به این آیات بهتر است این مسأ له را کمی بیشتر بشکافیم و ببینیم چگونه جامعه ای متحول می شود .

روابط بین افراد یک اجتماع در آغاز بسیار ساده است که با گسترده و پیچیده تر شدن فعالیتهای حیاتی ، ابعاد تازه ای می یابد و گسترده ترو پیچیده تر می گردد . اما در همه حال هدف و علت وجودی آنها ثابت است . جدا از روابط بین خود و جامعه ناچار به برقراری نوعی رابطه با محیط طبیعی است .

قانون بجای تصادف

خلقت عالم بر طبق قوانین و نظم معین صورت گرفته است " آسمانها و زمین را بر پایه حق خلق کرد " هر پدیده تابع نظم و اندازه ای است . میزان ، مقدار و حق اصطلااتی است که قرآن برای نشان دادن وجود نظم و قانون حساب و کتاب در حرکت و تحول پدیده های خلقت به کار می برد .

جامعه ی انسانی شاید بیش از زندگی یک فرد از قوانین و سنت های لایتغیر پیروی میکند . چه فردی ممکن است درطول زندگی موقعیت و راه و رسم زندگی خود را بارها تغییر دهد و ظرف مدت کوتاهی موضعی متضاد با









سایر محصولات :
تحقیق در مورد نخستین گتابی است گه در باره ی نظریه معرفت امامیه و توجیه مبانی و اصول عقاید آنان 10ص

تحقیق در مورد نخستین گتابی است گه...

چای 2

چای 2...

تحقیق در مورد نحوه ذخیره سازی داده ها روی CD

تحقیق در مورد نحوه ذخیره سازی...

مقاله درباره انواع کاه

مقاله درباره انواع کاه...

تحقیق در مورد اوپک 63 ص با فرمت word

تحقیق در مورد اوپک 63 ص با...

پاورپوینت جمع اوری اب در مناطق خشک ونیمه خشک

پاورپوینت جمع اوری اب در مناطق...

تحقیق در مورد نحوه برداشتن آپدیتهای آنتی ویروس Avir

تحقیق در مورد...

پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری بدلی

پنیر پروسس و جانشینها یا محصولات پنیری...

تحقیق در مورد نتایج به کارگیری آنتن پیوسته 18ص

تحقیق در مورد نتایج به کارگیری آنتن...

تحقیق در مورد اولین گزارش ملی تجارت الکترونیکی در ایران 57 ص با فرمت word

تحقیق در مورد...

پاورپوینت جستجوی بی دردسر در موتورهای جستجو

پاورپوینت جستجوی بی دردسر در...

ویژگیهای ظروف فلزی غیر قابل نفوذ برای نگهداری مواد غذائی مقررات عمومی

ویژگیهای ظروف فلزی...

تحقیق در مورد نبرد قادسیه

تحقیق در مورد...

پاورپوینت جزوه برنامه ریزی و کنترل پروژه

پاورپوینت جزوه برنامه ریزی و کنترل پروژه...

تحقیق در مورد نانو فناوری

تحقیق در مورد نانو...

پروتئین ها

پروتئین ها...

تحقیق در مورد اهمیت نیروی انسانی در سازمانها با فرمت word

تحقیق در مورد اهمیت نیروی انسانی در...

تولبار راستچین بیسیک4اندروید

تولبار راستچین بیسیک4اندروید...

تحقیق در مورد نامعادلات و توابع 8ص

تحقیق در مورد نامعادلات و توابع 8ص...

مقاله درباره انواع کابل های شبکه

مقاله درباره انواع کابل های شبکه...

دانلود پاورپوینت شاه سلطان حسین

دانلود پاورپوینت شاه سلطان...

نمونه برداری جهت ارزیابی تازگی ماهی

نمونه برداری جهت ارزیابی تازگی ماهی...

پاورپوینت جرثقیل های هیدرولیکی و تاور کرین

پاورپوینت جرثقیل های هیدرولیکی و...

تحقیق در مورد نامعادلات 10 ص

تحقیق در مورد نامعادلات 10 ص...

تحقیق در مورد اهداف علم ارگونومی 34 ص با فرمت word

تحقیق در مورد اهداف علم ارگونومی...

مقاله درباره انواع پمپ و تلمبه

مقاله درباره انواع پمپ...

نقش کلسیم در بدن

نقش کلسیم در...

تحقیق در مورد ناسیونالیسم 27 ص

تحقیق در مورد ناسیونالیسم...

پاورپوینت جذب دی اکسید کربن تکنیک های مرسوم در برابنیک های مبتر تکنی بر مایعات یونی

پاورپوینت جذب دی...

مقاله درباره انواع پمپ های سانتریفیوژ گریز ازمرکز

مقاله درباره انواع پمپ های سانتریفیوژ...

تحقیق در مورد انگیزه در مدیریت 29 ص با فرمت word

تحقیق در مورد انگیزه در...

پکیج کامل درایو های تمام گوشی ها شامل برند های ناشناخته

پکیج کامل درایو...

تحقیق در مورد میگرن

تحقیق در مورد...

مقاله درباره انواع و عوامل مؤثر در انتخاب یک آرایش مناسب و بررسی رگولاتور نوع Buck

مقاله درباره انواع و عوامل مؤثر در...

موانع صادرات مرکبات

موانع صادرات مرکبات...

تحقیق در مورد میکروکنترلر چیست

تحقیق در مورد میکروکنترلر چیست...

مقاله درباره انواع هورمون

مقاله درباره انواع هورمون...

تحقیق در مورد انگیزه در محیط کار 46ص با فرمت word

تحقیق در مورد انگیزه در محیط...

نقش مواد معدنی بدن

نقش مواد معدنی...

مقاله درباره انواع نیروگاه های برق در ایران

مقاله درباره انواع نیروگاه های برق در...

تحقیق در مورد میکائیلفرشته خدا

تحقیق در مورد میکائیلفرشته خدا...

مقاله درباره انواع مقره

مقاله درباره انواع...

تحقیق در مورد انواع صادرات 40 ص با فرمت word

تحقیق در مورد انواع...

میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در لبنیات سازی

میزان اثر فاکتورهای اقتصادی تغذیه در...

تحقیق در مورد میرزا کوچک خان جنگلی

تحقیق در مورد میرزا کوچک...

پاورپوینت جذب اتمی

پاورپوینت جذب اتمی...

مقاله درباره انواع کمک فنر

مقاله درباره انواع...

تحقیق در مورد میرزا فتحعلی آخوند زاده 21 ص

تحقیق در مورد میرزا فتحعلی آخوند...

مقاله درباره انواع فنرها

مقاله درباره انواع...

مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی...

کتاب جامع و کم نظیر آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ پروژه محور
سورس کد حل جدول سیمپلکس (simplex) با زبان سی شارپ
بسته ویدیویی آموزش کامل ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی
طرح توجیهی بررسی احداث نیروگاه 1.2 مگاواتی فتوولتائیک در شهرستان ایرانشهر
کتاب جامع و کم نظیر آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ پروژه محور
سورس کد حل جدول سیمپلکس (simplex) با زبان سی شارپ
دانلود 25 قطعه کد و سورس کد کاربردی با زبان سی شارپ
سوورس کد محاسبه و نمایش جدول ضرب در خروجی با زبان سی شارپ
سوروس کدحل دستگاه معادلات به روش fft و dfd به زبان سی شارپ
پاورپوینت ارزشمند درباره گزیده ای از کتاب فوق ستاره فروش اثری از برایان تریسی
کتاب ارزشمند مدیریت زمان و موفقیت اثری از برایان تریسی
سورس کد محاسبه ماکزیمم مینیمم و میانگین سه عدد با زبان سی شارپ
پروژه پیاده سازی سیستم آموزشگاه زبان با زبان دلفی به همراه سورس کدها
پروژه سیستم حقوق دستمزد بیمارستان با نرم افزار اکسل
بسته ویدیویی آموزش کامل ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی
کتاب کاربردی شصت راز طلایی مدیریت زمان و اصول موفقیت
بسته ویدیویی آموزشی ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان {مثل همین فروشگاه}
سورس کد محاسبه حقوق مالیات و بیمه کارمند با زبان سی شارپ
تحقیق درباره بررسی و ارزیابی نانو لوله های کربنی و اثر میدانی نانو لوله ها
کتاب موفقیت از دیدگاه بزرگان و دانشمندان ارزشمند جهان
بسته ویدیویی آموزش تکنیکهای روانشناسی فروش در کسب و کارهای اینترنتی
پروژه درس مهندسی نرم افزار سیستم مدیریت فروشگاه
طرح توجیهی بررسی احداث نیروگاه 1.2 مگاواتی فتوولتائیک در شهرستان ایرانشهر
تحقیق درباره ارزیابی و بررسی خود تنظیمی فردی در آموزش
پروژه کامل و جامع درباره ارزیابی پستهای توزیع برق
دانلود کتاب کاربردی و کم یاب زبان تخصصی ICDL
سورس کد حل دستگاه معادلات به روش گوس جردن با زبان سی شارپ
تحقیق و پروژه جامع درباره مقایسه رضایت زنان شاغل و خانه دار جهت بهبود زندگی زناشویی
سورس کد حل انتگرال خطی تگ گانه با زبان سی شارپ
سورس کد محاسبه محیط و مساحت مستطیل با زبان سی شارپ
سورس کد پیاده سازی بازی دوز به روش گرافیکی با زبان سی شارپ
سورس کد تعیین ریشه های معادله درجه دوم با زبان سی شارپ
قالب وردپرس فروشگاه Kuteshop و قالب فروشگاهی ووکامرس حرفه ای و شکیل (فارسی)
مقاله بررسی و ارزیابی نانو ربات در علم پزشکی
کاملترین کتاب اقوام و حکومتهای ایران پیش از آریایی ها
پوسته و قالب وردپرس چند منظوره Sarraty (فارسی)
آموزش جامع زبان برنامه نویسی قدرتمند جاوا
پاورپوینت ارزیابی و بررسی لایه کاربرد در شبکه های کامپیوتری
بسته طلایی مهارتهای کاربردی هفتگانه و بین المللی ICDL
کتاب جامع و کامل آموزش گام به گام و تصویری microsoft Excel 2013
سورس کد ثبت اطلاعات و ورود اطلاعات به sql با زبان سی شارپ
تحقیق درباره بررسی و ارزیابی امنیت اطلاعات در اینترنت
تحقیق درباره بررسی و ارزیابی خوردگی میکروبیولوژی و نحوه کنترل آن
تحقیق درباره بررسی و ارزیابی سیستم عامل های موبایل
پاورپوینت بررسی و ارزیابی سیستم عاملهای موبایل
پروژه تحلیل و ترسیم نقشه های سیم پیچی موتور
سورس کد ماتریس دستگاه معادلات به روش مثلثی با زبان سی شارپ
پاورپوینت ارزشمند هیپنوتیزم درمانی و کنترل هوشیاری با مغز
سورس کد اثبات همگرایی روش ژاکوبی در برنامه ریزی خطی
پکیج استثنایی و کم نظیر کسب درآمد میلیونی در منزل(فقط با یک کامپیوتر و اینترنت)
توضیحات بیشتر - دانلود
فروش پکیج فایل 1000 تایی پاورپوینت (پکیج شماره 1) جدید و پرفروش با قیمت 30 هزار تومان
توضیحات بیشتر - دانلود
بسته ویدیویی آموزش کامل ایمیل مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی
توضیحات بیشتر - دانلود
بسته ویدیویی آموزشی ایجاد و ساخت فروشگاه اینترنتی رایگان {مثل همین فروشگاه}
توضیحات بیشتر - دانلود
بسته ویدیویی آموزش تکنیکهای روانشناسی فروش در کسب و کارهای اینترنتی
توضیحات بیشتر - دانلود
پکیج استثنایی و کم نظیر کسب درآمد میلیونی در منزل(فقط با یک کامپیوتر و اینترنت)
پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم دبیرستان درس سیزدهم
پاورپوینت در مورد ادبیات چهارم دبیرستان درس دهم
پاورپوینت در مورد علوم اجتماعی (سال چهارم انسانی) درس 5(عقاید و ارزش های بنیادین فرهنگ غرب)
پاورپوینت در مورد رابطه ی آلل ها فصل 8

کلمات کلیدی :کیفی معرفی مشرک اصول عقاید آنان نظریه معرف امامیه مورد نخسین گابی پدیده های گردد اما معرفی مشرک جبر طبیع محیط طبیعی روابط بین این حول اسار جدیدی اسلام افکار جامعه انسانی مرحله انسان طبیعی آزادی اندیشه
  • ۹۶/۰۷/۲۹
  • حسن حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی